Friday, December 19, 2008

Kellele töö-, kellele puhkusenädal

15.12.2008 Kell on 7 hommikul, ärkan, korrastamisprotseduurid ja pakin koti lõplikult ära. Jalutan korra ka lähedal olevasse parki, loodan leida oma peavõru, aga harakad on selle oma pessa viinud :D
Minek uude backpackersisse ca 45 minutit väikse pausiga jõeäärses puhkealas. Terve jõe ääre ulatuses on paigaldatud lauakesi ja varjualuseid. Nädalavahetusel peeti just üht sünnipäevapidu ühes nendest. Olin kaardi järgi tulnud kõige otsemat teed ja arvasin, et jõudsin silla juurde, aga see oli hoopis raudteesild :S. Jalakäijatele ja autode sild oli veel edasi. Nii ja kus ma sillale saan? Trepid. Selline tunne, et ma veeren kogu täiega trepist alla tagasi, aga tugevad jalgratturilihased viivad mu ikka sillale. Ma ei kujutaks ette, et peaks praegu näiteks kuskil mägedes matkama terve päeva. Sureks vist ära. 25 lisakilo on ikka 30C juures liig, mis liig. Hea, et see on eemaldatav :D
Jagan tuba kolme noormehega. Ralf Münchenist (36) ja Julian St Tropezist (23), Tom Iiirimaalt, kuid kolis õhtuks teise tuppa, tema asemele Michael LAVist (23). Korra juba kahetsen, et siia tulin. Dušš ja wc on koridori peal. TV, külmkappi, balkonit pole. Tuba palju pisem ja pole ilusat vaadet aknast, aga ehk tasuta internet korvab selle kõik.
Täna on asjalik päev, käin üht tuba vaatamas, teen omale pangakonto Westpac pangas ja liitun TAW klubiga 98 audi aasta.
Korter asus küll vägevas kohas, aga ma oleks pidanud tuba ja VOODIT jagama ühe neiuga Mosambiigist. Nii, et see variant jääb küll ära. Toa otsimise käigus sattusin ka Brisbane botaanikaaeda. Ülimalt kaunis koht ja rahulik. Puhkasingi jalga ja nautisin linnulaulu ja vaadet. Siia tulen veelgi.
Pangas õnneks sujus kõik hästi, sõbralik teller Kerrie tegi mu jaoks kõik vajaliku: netipank, pensonikogumise konto (kui mitu erinevat tööandjat, siis on see isegi rangelt soovituslik, pärast on lihtsam on super annual tagasi saada), savings ja arvelduskonto. Kummagi konto peal on mul 1 dollar :D
Kell oli juba 4 siis viimane aeg midagi hamba alla pista. Hullult raske on ikka leida siin lihtsat toidupoodi. Aga pika tuuritamise peale leidsin. banaanid $2,97, nektariinid $3.09, red bull $2.32, vesi 3 L $1,98. Ostan ka endale ilusa naiseliku rahakoti $29.99. Keegi kunagi ütles, et raha peab austama :D
Kuna TFN jaoks on vaja kindlat aadressi, siis liitusin ka TAW ühendusega. Selle kaudu pidavat ka lihtsamini tööd saama ja sain ka aadressi, et vajalik number saada ( numbrita maksaks makse 49 %).
Õhtuks ikka hullult väsinud, aga ikkagi lähme toanaabrite Ralfi ja Michaeliga baari. Melu ja hea muusika. Õlle eest jällegi 5 dollarit. Ralf on selline mr beanilik tüüp. Aga jutt sujub meil, räägime tööst ja kuhu edasi reisida jne. Otsustame ka piljardit mängida, kuna Ralf on füüsik, siis mina ja Micheal oleme ühes tiimis :) Füüsikud peavad ju teadma, kuidas pallid põrkavad :D, kuid musta palli põrget ta ei arvestanud, niisiis meie võit.
Baar pannakse kinni ja magamamineku aeg, kuid näen, et üks tüüp trepil istub oma läppariga netis. Enne mul ei õnnestund absoluutselt online saada, niisiis saan hea vihje, et öösiti ongi hõlpsam saada, kuna pole nii ülekoormatud. Toast läppar ja ka trepi peale :D Michael samuti liitub minuga. Näitab mulle head lehte, kust tuba otsida ja räägime ka ratta teemadel. Ta reisib mööda Austraaliat ratta ja rongiga. Hea mõte. Brisbane on ka täielik rattalinn. On olemas rattateed, aga need nagu Eestiski, et joon eraldab autoteest ühe osa. Kihutatakse autode vahel ka, eriti just ummikute aeg, kadedaks teeb.
Saan oma vajalikud asjad vaadatud ja magama. Ma olen niiiiiiii väsinud.

16.12. 2008 Hommikul Ralf ja Michael lähevad ära. On oodata uusi toanaabreid. Ralfile jäin 5 dollarit sisse, aga võin ka seda võtta nii, et ta tegi mulle härrasmehelikult õlle välja :D
Magan 11ni ja siis üritan netti saada jälle. Õnnestubki. Teen omale selle maagilise TFN ja nüüd jääb oodata vaid vastus.
Täna ma linnas ei käinudki. Tukun niisama ja kolan netis.
Tuppa tagasi jõudes on saabunud uued naabrid South Koreast Jimi ja Amsterdamist Sebastian (õppinud Melbournes õigust), kellel on täna 23. sünnipäev. Soovin tagasihoidlikult õnne.
Käin veel vastuvõtust küsimas, et kas saaks teha mingit tööd siin tasuta elamise eest, aga kahjuks mitte :( Maksan veel nelja öö eest $120. Kõne Jaanikalt ja isalt.
Kell 22 juba magama :D.

17.12.2008 hiline ärkamine. Kasutan hommikust aega netis surfamiseks, vaatan tube ja töökohti. Kahe aeg liigun linna söögijahile. Food courtides ongi peale lõunased soodukad. Saan $3,80 eest endale päikesekuivatatud tomatidega pastaroa. Päris hea. Käin ka Immigration offices, nüüd on passis ilus punane viisa kleebis :) Nad on ikka tublid siin, sain 15 min enne sulgemist järjekorranumbri, aga rahvast oli üsna palju, kuid kõik järjekorras olevad teenindati ära, isegi peale nelja.
Poes $10.49 (red bull, banaan, vesi, arbuus). Kannan ka $30 telefonikaardile juurde, Jaanikaga ikka saab iga päev lobisetud :)
TAW offices on esimene tagasilöök, oleks pidanud hoopis liituma hoopis TCP-ga, siis oleks saanud nö numbri, mis tagab sulle nö residental address. Konsultant pakub, et liitu kohe $50 eest ja teeme uue taotluse TFN jaoks, aga kaks taotlust ei tohi ka sees olla. Miks ta mulle eile ei öelnud, et TAWga ei saa TFN taodelda. Ühesõnaga jätan seekord liitumata ja homme peab minema Tax office. Vähemalt TAW-ga lihtsam tööd saada, päris palju pakkumisi on, aga ootan Jaanika ära ja siis vaatab, mis edasi saab. Siin ju ka jõulud, ei hakka veel tööle minema :D
Sebastiani sünnipäev ei möödunudki väga hästi, tal olid mingid kõhuhädad (mul on siiani kõik ok olnud). Ta on ikka tõeline advokaat. Väljanägemine on ka kui filmistaaril :P
Tööd ta pole siin teinud, kuna riik maksab talle stippi ja ütlebki, et nad maksavad mulle, et kui ma tagasi lähen, siis teenin riigile veel rohkem tagasi :D Tema plaan on minna Surfers Paradise. Soovitab mul mitte liiga kaua ühe koha peal passida.
Õhtu möödub arvuti taga nö puhkeruumis. See on tegelikult üks lärmakas koht, tv, rahvas, muusika ja köögist praelõhnad. Päris väsitav tegelikult, aga wirelessi levi on siin. Prantslasest toanaaber norib mind mu inglise keele pärast. Krt tal endal on ikka nii jube aktsent, et ma kogu aeg pean üle küsima, mis ta ütles. Konnasööjast eneseimetleja. Kolin ümber roof gardeni, seal ka pingid ja ohhoo siingi levib net. Vaade ka super.
Kümnest lähen linna jalutama, väga soe õhtu on. Pargis näen suuri prussakaid, lendkoeri, rotte vist ja linnud sahmivad ja kriiskavad okstes.
Kahest magama nagu juba Eesti graafik :D

18.12.2008 Järjekordselt imakaunis hommik, kuid väike tilk tõrva ikka. Sebastian pakib oma asju ja sahmib ringi. Selgub, et ta pass on kadunud ja vaatab meid kõiki kahtlustava pilguga. Soovitan tal rahulikult kõik asjad ja taskud läbi vaadata. " Ma vaatasin juba!". Näha oli jah, lihtsalt lappas kiirelt süvenemata. Igatahes lahkub ta vihasena. Aga noh midagi pole teha, siin ei saa muretseda teiste pärast. Minul on asjad alles.
Pesen pesu käsitsi, sest mul pole nii palju riideid, et hakata $4 kulutama ja vett. Siin ongi dušširuumis silt, et hoidke vett kokku. Kogu linn on ära sildistatud: Keep left, Keep clear, Give way, Slow down ja kui oled sattunud vastassuunda, siis Wrong way turn back jne. Ülekäiguraja märk on hoopis teistmoodi. On vaid põlvest saati liikuvad jalad joonistatud.
Kolmeks linna juba tuttavale Queen str (peakaubandustänav), sest sain juba selgeks, et siis on 50% soodsamad lõunad. Seekord siis Chilli con carne riisiga $3.80. Siin ikka tõeline chilli. Võtab suu kohe õhetama, aga nagu teate, mulle meeldivad vürtsikad toidud. Tax office ei õnnestugi leida, sest net hommikul jälle imes ja ma ei saanud täpset aadressi teada. Ostan 10 postkaarti ja 10 marki $16.35. Võib olla saate uueks aastaks kätte :D
Charlie Chaplini liikuv kuju. Tüüp seisab postamendil liikumatult, aga kui raha visata talle, siis nö ärkab ellu. Lapsed on vaimustunud, sest ta annab kommi, kuid enne narritab kommisaajat.
Jalutan botaanikaaias, see on ikka tõeline paradiis. Närv kohe puhkab. Inimesed käivadki siin sportimas. 6 inimest teevadki trenni treeneri juhendusel: jooksevad, hüppavad, kätekõverdused. Teisipäeviti on siin tasuta Tai Chi tund, kui ma veel siin olen, siis peaks proovima :) Viskan pingile pikali ja vaatan helesinist taevast ja palme ja linde. Elu on lill. Helistan Jaanikale ja ta ütleb, et oli ka just pingile istunud ja tahtis mulle helistada :D ca 1600 km vaheline telepaatia. Temal ikka plaan auto osta ja sellega mu juurde tulla. Aga tema mõtetest lugege uss007.blogspot.com :)
Teel hostelisse maiustan itaalia jäätisega $3.80. See on hea.
Roof gardenis kirjutan jällegi oma blogi ja loen Jaanika oma. Naeran omaette. Eemal lööb välku ja rahvas tuleb seda imetlema. Kuulen eesti keelt!!! 3 noormeest ja 3 neiut. Aga ei hakka neid hetkel tülitama, võtan plaaniks minna baari ja seal neid uuesti kohata.
Õlu $5 ja hakkan inimesi skännima, aga nähtud eestlasi pole kuskil. Rahvas lõbustab end lauajalgpalli ja piljardiga. Hakkan rääkima ühe neiuga Iirimaalt Eleen vms on nimeks. Ta vaid petub siin, et ära oodata oma perekond ja siis nendega edasi reisida. Lauas on veel Tommy (31) Inglismaalt, töötanud juba 7 kuud siin ja elanud selles backpackersis sama kaua. Pole just kõige meeldivam tüüp. 3 soome tütarlast istuvad teises lauas vanuses 18-20, üks neist töötab siin backpackeris koristajana, palgaks tasuta elamine ja nädalas 380 dollarit, seda on ikka vähe.
Võtan Guinesse $6 ja vaatan piljardimängu. Mõni on ikka täitsa osav. Teen juttu ka Rebeccaga (20) Rootsist, ta on olnud vaid 4 päeva siin. Teine õlle joodud, paras aeg tuppa minna. Seal on mu kaks turteltuvikest. Julian ja tema sõber Charlie. Mulle kohati hakkab tunduma, et nad on gayd ja Julian õhinal tutvustab oma filmikogu Jimile, kes suurt midagi ei tea ameerika filmidest. Mainin, et viimati nägin väga head prantsuse filmi "99 franki", aga ta ei teadnud seda, küll aga ta sõber. Paar kahemõttelist nalja ja jään magama.

4 comments:

Meeli said...

Miks sa nüüd kõige põnevama koha peal välja end logisid msn-st? :P Ei no, hoia end ikka tagasi natuke!

Unknown said...

Maailm on ikka väike....uudistasin just siin orkutis ringi ja avastasin et üks tuttav veel sealkandis Brisbaneis ringi rändab...täpselt samas linnas ja vist suurema seltskonnaga. Täitsa põnev :P Et kui aega saad orkutisse logida, siis tseki sealt minu kontaktide alt Pillet. Toredat seikluse jätku:)

ringo* said...

Hei! Ma ei tea , kas mäletad mind. Oleme kohtunud põgusalt suve jooksul Siili soolakal ja tipikate rattamatkal. Tahtsin sulle vaid edastada ühe soovituse, millest sain teadlikuks, kui ise olin 8 kuud Uus-Meremaal.
Ära jää ühte kohta/linna/hostelisse/vms liiga kauaks toppama, sest nurga taga ootab sind järjekordne seiklus ;) Alati! Ei pruugi olla just halvem või parem, kui eelmine, kuid just teistmoodi. Ning seda sa läksidki kogema. Seda teistsugust on aga , oh kui palju.

PS! Ära ole liiga kinni oma plaanides ... impulsiivsus on backpacker'i second nature ;) kõhutunne

Oih, ma olen Sinu ja Su sõbranna blogi lugedes hakanud uuesti elustama oma ümbermaailmareisi plaane ... nii fantastiline tunne ... ja aitäh Teile selle eest.

Jälgin Teie blogisid nüüdsest andunult ja huviga. Kõike paremat :)

Anett Suits said...

Hey, avastasin Sinu blogi, nii armas:)